Blog Prawo karne

Autorzy

Zostań autorem!

Zobacz wpisy autora

radca prawny, Fundator

Zbigniew Machowski

Radca prawny, przedsiębiorca, mediator i doradca restrukturyzacyjny. Od 10 lat wspiera przedsiębiorców udzielając recept na udany biznes. Jako zewnętrzny doradca i konsultant biznesowy kompleksowo wspiera właścicieli firm w zakresie zarządzania, marketingu, brandingu, PR, sprzedaży i optymalizacji finansowej. Nakręcają go sukcesy powierzonych w jego ręce przedsiębiorstw, lubi obserwować jak jego praca przekłada się na wzrost efektywności i zyskowności biznesu. Interdyscyplinarne doświadczenie nabrane w wyniku prowadzenia własnych spółek pozwala mu patrzeć na działalność firm oczami przedsiębiorcy oraz podchodzić do problemów swoich klientów z większym zrozumieniem. Analizuje i identyfikuje sytuację w firmie, przygotowuje rozwiązanie, wpiera jego wdrożenie oraz dokonuje kontroli jego realizacji. Uważa, że nie ma sytuacji bez wyjścia. Nawet najbardziej złożone problemy da się rozwiązać, jeżeli ma się za sobą grupę sprawdzonych i zaufanych specjalistów. 

 

z.machowski@kancelaria-machowski.pl 505 44 88 45

Zobacz wpisy autora

CEO at Virtual People, Fundator

Grzegorz Kozak

Absolwent Prawa i Administracyji na Uniwersytecie Szczecińskim. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu prac starannie dobranego zespołu, składającego się z specjalistów zahartowanych w branży e-marketingowej. W trakcie swojej praktyki poznał standardy budowania silnej marki oraz zdobył bogatą wiedzę w zakresie racjonalnego wykorzystania budżetu reklamowego. W pierwszym etapie działalności skupiał się wyłącznie na rynku polskim. Z czasem postanowił przekroczyć granice nasze kraju i mógł uczestniczyć w ambitnych projektach targetowanych m.in. na rynek niemiecki, szwedzki, norweski, belgijski, francuski i angielski. Agencja Virtual People istnieje od 2008 roku i od samego początku kładzie szczególny nacisk na jakość realizowanych prac. 

info@virtualpeople.pl 519192748

Zobacz wpisy autora

Patronat

Północna Izba Gospodarcza

Największa izba gospodarcza w Polsce skupiająca obecnie 1500 przedsiębiorstw. Celem jej działalności jest tworzenie warunków rozwoju życia gospodarczego regionu, wspieranie inicjatyw i projektów realizowanych przez członków oraz działanie na rzecz rozwoju ponadregionalnych i międzynarodowych kontaktów gospodarczych. Reprezentanci Północnej Izby Gospodarczej niejednokrotnie występują w roli ekspertów doradzając władzom i instytucjom otoczenia biznesu.   

biuro@izba.info 91 486 07 65

Zobacz wpisy autora

ekspert ds. źródeł finansowania

Witold Jabłoński

Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego. Ukończone studia podyplomowe: Uniwersytet Jagielloński (Wydział Prawa i Administracji), Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, „Zamówienia Publiczne” oraz Akademia Liderów Samorządowych. Bogate doświadczenie zawodowe to m.in. pełnomocnik ds. Centrum Nauki, Koordynator Regionalny „The World Bank”, dyrektor w Funduszu Pomerania, Prezes Zarządu Golf Amber Baltic Sp. z o.o., Członek Zarządu i Wicemarszałek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego odpowiedzialny za Centrum Obsługi Inwestora, Wydział Turystyki, Gospodarki i Promocji oraz Wydział Kultury, Edukacji i Sportu. Specjalizuje się w pozyskiwaniu środków unijnych, doradztwie biznesowym. Koordynator wielu projektów, dziennikarz telewizyjny, redaktor naczelny radia, autor kilku książek, trener i szkoleniowiec.

witjablonski@gmail.com twitter: @witjablonski

Zobacz wpisy autora

redaktor naczelny

Marta Przybylska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz ekonomii na Uniwersytecie Szczecińskim. Od czasu zakończenia studiów pracuje w startupach i rozwija umiejętności w zakresie PR, marketingu i business development. Uzależniona od informacji ze świata startupów, podróży i przygód.

Zobacz wpisy autora

radca prawny

Mirela Chomont

Radca prawny, doradca podatkowy. Członek komisji rewizyjnej Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. W okresie studiów zaangażowana w pracę w Studenckiej Poradni Prawnej – Centrum Edukacji Prawnej, stanowiącej koło naukowe Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego.
Doświadczenie zdobywała w największych szczecińskich kancelariach prawniczych. W latach 2010-2012 zatrudniona w organach administracji skarbowej. Z zamiłowania pasjonatka psychologii poznawczej i neuropsychologii.

 

kancelaria@chomont.pl 790 20 30 70

Zobacz wpisy autora

komornik sądowy

Remigiusz Wasiak

Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym Szczecin – Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie, adwokat wpisany na listę Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie – obecnie nie wykonujący zawodu. Doktorant na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego, w trakcie studiów działacz organizacji studenckich w szczególności Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Prawa ELSA.
Prywatnie wielbiciel dobrej literatury, miłośnik podróży i zapalony strzelec.

Zobacz wpisy autora

opiekun merytoryczny działu Biznes

Joanna Dudziak

Mentor, mówca profesjonalny, konsultant i trener biznesu, wykładowca akademicki, negocjator i mediator sądowy, facylitator AL. Z zarządzaniem i edukowaniem innych związana od 2006 roku. Specjalizuje się w: sprzedaży, tworzeniu modeli biznesowych, zarządzaniu, wystąpieniach publicznych, personal&employer brandingu, zwiększaniu zyskowności przedsiębiorstw, mediacjach. Ma za sobą współpracę z ok. 500 firmami i ponad 15 tys. godz. szkoleniowych w projektach. Współpracowała z branżami: IT, logistyczno-spedycjną, budowlaną, turystyczną, finansową, CC, outsourcingową, odzieżową, pośrednictwa pracy, rybną, drzewiarską, dziecięcą, co tworzy jej wiedzę interdyscyplinarną. Głównie obsługuje sektor MMŚP. Jest opiekunem merytorycznym i autorką programową studiów podyplomowych na WSB w Szczecinie na kierunku Mediacje, opiekunem merytorycznym Upgradebuzz oraz DoRadcawBiznesie.pl, mentorem projektu Technologia w Spódnicy, partnerem biznesowym Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Wyższej Szkoły Bankowej.

j.dudziak@dudziakipartnerzy.pl 519441068

Zobacz wpisy autora

product manager w Fakturownia.pl

Maria Seta

Absolwentka ISIiI Uniwersytetu Warszawskiego, kontynuuje kształcenie w zakresie psychologii ekonomicznej na WP UW. Wprowadziła rozwiązania Fakturownia.pl na rynek hiszpański. Zafascynowana marketingiem oraz zachowaniami konsumenckimi. Prywatnie trener tańca i blogerka ślubna, twórca największej w Polsce grupy dla panien młodych na Facebooku.

Zobacz wpisy autora

CEO at 4 IT SECURITY

Dariusz Łydziński

Od ponad 17 lat zajmuje się problematyką systemów bezpieczeństwa oraz praktyką utrzymania ciągłości działania. Specjalizuje się w rozwiązaniach e-security. Realizował projekty zabezpieczania danych wagi państwowej, obsługując procesy funkcjonowania systemów łączności oraz bezpieczeństwa informacji. Z zaangażowaniem realizuje projekty z zakresu bezpieczeństwa na rzecz biznesu oraz na zlecenia administracji publicznej. Audytor systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji. Autor opracowań w wydawnictwach specjalistycznych i prelegent na konferencjach, a także trener z wieloletnią praktyką. Absolwent elektroniki i telekomunikacji na Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy. Ukończył studia podyplomowe w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie - ochrona informacji niejawnych i administrowanie bezpieczeństwem informacji, oraz w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie – bezpieczeństwo informacyjne. Doświadczenie zdobył pracując m.in. w komórkach łączności Ministerstwa Obrony Narodowej, w firmach jak ComCERT, ENERGA czy UNIZETO. Obecnie prezes 4 IT SECURITY sp. zo.o.

Zobacz wpisy autora

ekspert ds. sprzedaży

Monika Urbaniak

Ekspert z ponad 15 letnim doświadczeniem w obszarze wsparcia sprzedaży i obsłudze klienta.W latach 2001-2006 pracowała w amerykańskiej firmie produkującej oprogramowanie gdzie odpowiadała za dział operacyjny dla rynków Europy Centralnej i Wschodniej. W 2006 roku dołączyła do zespołu firmy Cisco Systems i pracuje tam do dnia dzisiejszego zajmując różne stanowiska w obszarze wsparcia sprzedaży i obsługi klienta. Współpracowała z siecią dystrybutorów i integratorów IT w ponad 20 krajach na terenie Europy i Azji. Przez ponad 4 lata odpowiadała za wsparcie sprzedaży w krajach CIS (Ukraina; Kazachstan; Białoruś; Armenia; Tadżykistan; Kirgistan). Specjalizuje się w: tworzeniu i optymalizacji procesów biznesowych; budowaniu i wdrażaniu usług wsparcia klienta; monitorowaniu ryzyka operacyjnego; analizowaniu procesów sprzedaży w celu minimalizacji ryzyka biznesowego; szkolenie sieci firm partnerskich. Od 2015 roku zajmuje stanowisko Operations Manager dla regionu Europy Wschodniej. Koordynuje działania operacyjne związane ze sprzedażą produktów i usług. Regularnie analizuje procesy biznesowe w celu optymalizacji kosztów operacyjnych.

Zobacz wpisy autora

ekspert ds. finansów przedsiębiorstw i OZE

Tomasz Swaczyna

Współwłaściciel firmy konsultingowej zajmującej się doradztwem ekonomicznym skierowanym głównie do przedsiębiorców. Specjalista w zakresie analizy ekonomiczno-finansowej, wyceny przedsiębiorstw oraz zaangażowany w pozyskiwanie kapitału, w tym również dofinansowań. Nauczyciel akademicki, organizator i trener wielu szkoleń z zakresu finansów przedsiębiorstw, rynków finansowych czy oceny efektywności projektów gospodarczych. Biegły sądowy w zakresie : wycena przedsiębiorstw, wycena wartości niematerialnych i prawnych, analiza utraconych korzyści, ocena projektów inwestycyjnych, analiza ekonomiczno - finansowa jednostek i zakładów budżetowych jednostek samorządu terytorialnego, analiza przedsięwzięć inwestycyjnych w odnawialne źródła energii. Skończył studia doktorskie na Uniwersytecie Szczecińskim, przygotowuje rozprawę doktorską badającą wpływ innowacyjności na wartość rynkową przedsiębiorstw. Prywatnie mąż i ojciec dwójki dzieci, miłośnik jazdy motocyklem oraz jeden ze współzałożycieli Stowarzyszenia „Motocykliści Dla Dzieci”.

tomasz.swaczyna@kde.com.pl 691 143 891

Zobacz wpisy autora

coach PCC ICF, trener zespołów i menedżerów, CEO DCC Grygorcewicz Development Consulting Coaching

Anna Grygorcewicz

Ekspert wspierający liderów w budowaniu naturalnego przywództwa. Jako coach na poziomie PCC International Coach Federation, trener i konsultant biznesu aktywnie wprowadza świadomość coachingową do firm, osiągając z liderami i zespołami wyższą efektywność zarządzania. Szkoli trenerów i coachów w organizacjach oraz na studiach podyplomowych Akademii Coachingu i Psychologii w Biznesie. Ma na koncie ponad 4000 h coachingu zespołowego, executive coachingu oraz szkoleń z rozwoju kompetencji menedżerskich i sprzedażowych. Wspiera liderów, którzy czują się przeciążeni pracą i chcą odnaleźć skuteczny styl zarządzania, by wspólnie z zespołem osiągać zamierzone rezultaty, odnaleźć entuzjazm i przyjemność z pracy. Traktuje człowieka jako całość i uważa, że prawdziwe mocne strony kształtują się w najbardziej autentycznych sytuacjach, na przykład takich jak podejmowanie wyzwań. Współprowadzi firmę DCC Grygorcewicz Development Consulting Coaching, www.dcc-grygorcewicz.pl

Zobacz wpisy autora

Project Manager

Małgorzata Gajewska

Project Manager, trener biznesu, przedsiębiorca, audytor wewnętrzny. Z wykształcenia ekonomistka – księgowa, z zamiłowania - lider zespołów projektowych. Absolwentka studiów podyplomowych z Zarządzania Projektami i Psychologii w Biznesie. Od 14 lat związana z tematyką funduszy unijnych, była urzędnikiem samorządowym realizującym i tworzącym procedury wdrażania programów operacyjnych, Menedżerem projektów i Dyrektorem Departamentu zarządzania projektami wdrażanymi przez przedsiębiorstwa i instytucje publiczne (przygotowała i rozliczyła ponad 100 projektów inwestycyjnych). Jest współautorką książki pt. „Fundusze Unii Europejskiej 2007 - 2013 Poradnik małego i średniego przedsiębiorcy”, ponad 10 opracowań i raportów ewaluacyjnych dotyczących tematyki unijnej, ekspertem w 8 strategiach rozwoju podmiotów publicznych różnego szczebla. Od ponad 8 lat jest trenerem biznesu specjalizującym się w tematyce wsparcia przedsiębiorczości, zarządzania projektami biznesowymi, opracowywania biznes planów, studiów wykonalności, analiz finansowych oraz rozliczania projektów unijnych (zrealizowała ponad 650 godzin szkoleniowych).

Zobacz wpisy autora

Coach

Gosia Olewnik

Kolekcjonuję wspomnienia… Pamiętam mój pierwszy wyjazd do Anglii w czasie liceum. Sama przez 3 tygodnie. Wrzucona w inność. Tak się czułam, ale  właśnie to doświadczenie otworzyło mi głowę. Wtedy zrozumiałam, jak ważna jest otwartość na ludzi. Jak dużo można się nauczyć od innych. Do dziś zapach tostów przypomina mi o tym przełomowym wyjeździe. Jestem coachem. Moje życie to śmiech, łzy, radość, smutek, wrażliwość, odwaga… mogłabym tak dłużej. Jestem trenerem metody Points of You, której uczyłam się (z nieskrywaną skromnością) od samych twórców z Izraela. Jestem wariatką, której mało rzeczy jest w stanie przeszkodzić w realizacji celu. Jestem mamą... Jestem ciągle w biegu, dosłownie też. Moją pasją jest bieganie. Gdy biegam po parku, resetuję głowę. Lubię ten czas bycia sama ze sobą. Uwielbiam przewodzić, kreować, lepić, scalać zespoły. Bycie liderem szczecińskiego zespołu Socatots to ogromna przyjemność. Uważam, że relacje są najważniejsze. Reszty można się nauczyć. Pomagam w odkrywaniu siebie. Pomagam w budowaniu siebie po swojemu. Pokazuję własnym przykładem, że autentyczność może nie jest łatwa, ale jest moja. Każdy ma prawo, by odkryć swoją… i żyć po swojemu.

Zobacz wpisy autora

coach, trener biznesu, właścicielka ASK Consulting

Agata Surdy-Kruszyńska

Uwielbia pracę z ludźmi. Jest dla niej inspiracją oraz możliwością samorozwoju. Przez ponad 10 lat zdobywała praktyczną wiedzę w dziedzinie coachingu, zarządzania zasobami ludzkimi i sprzedaży poznając najwyższe standardy pracy, pracując w dużych międzynarodowych korporacjach. Zdobytą praktykę, doświadczenie oraz wiedzą dzieli się prowadząc szkolenia jako trener współpracujący z firmami szkoleniowymi na terenie województwa zachodniopomorskiego. Z zamiłowania od 9 lat praktykuje jogę, która jest jej największą pasją. Obecnie stała się ona stylem jej życia. Prowadzi zajęcia jogi na terenie Szczecina i okolic. Jako nauczyciel jogi, propaguje w wśród uczestników swoich zajęć zdrowy tryb życia. W swojej pracy jako coach wykorzystuje również pracę nad ciałem, którą uważa za integralną częścią samorozwoju. Dlatego też bliski jest jej cytat : „Niemożliwe jest osiągnięcie czystości umysłu bez uprzedniego oczyszczenia ciała, w którym umysł funkcjonuje i które ma na niego wpływ”.

Zobacz wpisy autora

CO-Founder & CEO at Kadromierz

Radosław Głowaty

CO-Founder & CEO at Kadromierz. Absolwent Wydziału Mechanicznego na Politechnice Wrocławskiej. Fan metodologii Customer Development i Lean Startup.

radek@kadromierz.pl +48 660 477 434

Zobacz wpisy autora

doradca startupów

Krzysztof Czubak

W ciągu dotychczasowej, czteroletniej kariery brał udział w kilku projektach, które osiągnęły sukces w swojej dziedzinie. Dla platformy finansowania społecznościowego Wspieram.to, pracował jako specjalista ds. marketingu, następnie specjalista ds. PR, kończąc na stanowisku specjalisty ds. rozwoju i wizerunku marki. W tym czasie odpowiadał za rozwój modeli biznesowych, prowadzenie wykładów w całej Polsce oraz udział w konsultacjach Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji celem wypracowania stanowiska polskiego rządu w sprawie legislacji prawnych finansowania społecznościowego w Unii Europejskiej. Agencja Smart Prospects, rekrutująca studentów na uczelnie brytyjskie to kolejny projekt w którym odpowiadał za rozwój przedsięwzięcia online. W przeciągu roku działalności, agencja osiągnęła aż 20% udziału w polskim rynku. Obecnie rozwija agencję kreatywną Pragmatic.One, pomagając kolejnym przedsiębiorcom w osiągnięciu sukcesu online.

contact@pragmatic.one 517 682 692

Zobacz wpisy autora

Associate, Corporate and Financial Communications w MSLGROUP

Marcin Starkowski

4 lata doświadczenia w dziedzinie komunikacji, w MSLGROUP od 2014 r. Wcześniej pracował m.in. w Centrum Kultury Słowiańskiej i jednej z warszawskich kancelarii prawnych. Specjalizuje się w nowych technologiach w finansach (bankowość internetowa, bankowość mobilna, metody płatności), digitalu i ofertach banków. Pracuje dla największych banków, ubezpieczycieli, firm doradczych i kancelarii prawnych. Interesują go projekty gospodarcze, innowacyjne, MŚP, start-up, badawczo-rozwojowe, optymalizacyjne, prawne, a także turystyczne i sportowe. Współpracuje nie tylko z polskimi mediami, ale również z amerykańskimi i europejskimi dziennikarzami. Absolwent socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Prywatnie miłośnik polityki i sportu, zwłaszcza piłki nożnej. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/marcin-starkowski-866437b2/

starkowski@gmail.com

Zobacz wpisy autora

Manager Projektu | e-Technologie Sp. z o.o.

Krzysztof Kwaśniewski

Właściciel firmy eTechnologie Sp. z o.o. Pomaga firmom i instytucjom wykorzystać potencjał Internetu. Specjalizuje się we wdrożeniach platform e-learningowych, tworzy szkolenia e-learningowe oraz strony i portale internetowe w technologiach, które umożliwiają korzystanie z nich również na tabletach i smartfonach.

Zobacz wpisy autora

Prezes Zarządu Oniszczuk Olszar & Associates S.A.

Maciej Oniszczuk

Ukończył studia jednolite magisterskie na kierunku Prawo na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest doktorantem w Kolegium Prawa Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest również Prezesem Zarządu notowanego na GPW Patent Fund SA oraz członkiem licznych Rad Nadzorczych. Założyciel fundacji probono im. Juliusza Stanisława Harbuta.

maciej(at)oniszczuk.com 889 648 138

Zobacz wpisy autora

Digital Marketing Specialist w firmie ConQuest Consulting

Roman Żołobko

Roman Żołobko w firmie Conquest Consulting pracuje jako HR Specialist. Poza tym zajmuje się również digital marketingiem. Ma bogate doświadczenie w branży konsultingowej. Stale rozwija swoje umiejętności w zakresie informatyki i wykorzystuje je pomagając przy tworzeniu strony internetowej firmy http://www.conquest.pl/

 

Zobacz wpisy autora

Business Consultant w ConQuest Consulting

Michał Radecki

Pracuje na stanowisku Business Consultanta w firmie ConQuest Consulting. Dzięki pracy w branży konsultingowej mogę wykorzystywać swoją bogatą wiedzę zdobytą podczas studiów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Prywatnie moimi największymi zainteresowaniami, oprócz szeroko pojętego biznesu, są urbanistyka i rynek infrastruktury.

Zobacz wpisy autora

Business Consultant

Karolina Kłosowska

Karolina Kłosowska jest Business Consultantem w firmie ConQuest Consulting. Zajmuje się między innymi doradztwem strategicznym, dzięki czemu stale rozwija umiejętności zdobyte podczas studiów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Interesuje się również bankowością inwestycyjną oraz inwestowaniem na giełdzie. Prywatnie miłośniczka żeglarstwa.

Masz pytanie?

Zadaj je autorom