Blog Prawo karne

Metody płatności oferowane przez europejskie sklepy internetowe, czyli dlaczego każdy rynek ma inne wymagania

30 marca 2017 / Kategoria: Biznes

Jedna z porównywarek cen opracowała badania na temat metod płatności oferowanych przez europejskie sklepy internetowe. Analizy pokazały, że najczęściej udostępnianą metodą płatności dla konsumentów, którzy robią zakupy w sieci, jest karta kredytowa. Z badań wynika, że w Polsce często można jednak jeszcze płacić gotówką, z kolei obciążenie konta bankowego i zakup na rachunek są typowe dla naszego zachodniego sąsiada, czyli dla Niemców. Francuzi akceptują czeki, natomiast przyzwyczajeni do sprawdzonych rozwiązań z przeszłości Brytyjczycy oferują najmniej możliwości płatności w e-handlu.

Popularność serwisów płatności mobilnych

Warto zauważyć, że polskie sklepy internetowe przodują w statystykach pod względem udostępniania klientom rozmaitych form płatności. Większość firm oferuje użycie karty kredytowej, udostępnia możliwość przedpłaty na konto czy np. przesyłki za pobraniem.

Najczęściej oferowaną metodą płatności w krajach europejskich jest zdecydowanie zapłata za pośrednictwem serwisów płatności mobilnych. Nad Wisłą bardziej popularne od nich są jednak przedpłata na konto i przesyłka za pobraniem – wynika z badań rynku e-commerce. Tzw. e-Payment oferowany jest w 9 na 10 sklepów. Podobne rozwiązania preferują Niemcy i Włosi. Z tym, że we Włoszech jest to najczęściej spotykana forma płatności.

Płatność kartą kredytową mało popularna w Polsce

Z badań wynika, iż polski rynek wyróżnia się nadzwyczaj bogatą ofertą operatorów płatności internetowych. Polskie sklepy internetowe rzadko jednak oferują przy tym płatność kartą kredytową. Z tego rozwiązania korzysta 3/4 internetowych przedsiębiorstw. Polska jest jednak liderem na europejskim rynku pod względem udostępniania klientom możliwości przedpłaty na konto i przesyłki za pobraniem. Dostęp do tych metod płatności oferują niemal wszystkie sklepy internetowe w naszym kraju.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Millward Brown, w Polsce jest niespełna 26 mln internautów. Blisko połowa z nich robi zakupy w sklepach internetowych. Wśród sposobów płatności, które najbardziej zachęcają Polaków do robienia zakupów w sieci są szybkie przelewy. Z takich rozwiązań korzysta 60 proc. ankietowanych.

Kto najczęściej wybiera przekazy pocztowe?

Nadal jednak szeroko rozpowszechnianą formą płatności, która co prawda traci już na znaczeniu, jest przekaz pocztowy. Statystyki w tym zakresie poprawiają Włosi. Takie rozwiązanie nie wymaga posiadania konta w banku. Za zamówione produkty zapłacić można przekazem pocztowym w co piątym sklepie internetowym we Włoszech – wykazują analizy. Być może przyczyna leży w tym, że
Włosi nie mają zaufania do płatności internetowych. To specyfika tego rynku.

Konserwatywni Brytyjczycy

Najmniejszy wachlarz możliwości w kwestii metod płatności, oferują klientom sklepów internetowych Brytyjczycy. Dzieje się tak dlatego, że na Wyspach Brytyjskich doskonale sprawdza się płatność kartą kredytową. To rozwiązanie dostępne jest we wszystkich internetowych przedsiębiorstwach. To jednak nie ozanacza, że mało popularne w tym kraju jest korzystanie z płatności mobilnych. Wymusza to m.in. internacjonalizacja handlu internetowego.
Jak dowiedziono w badaniach jednej z porównywarek cen, rynek kształują preferencje klienta. Właśnie dlatego w poszczególnych krajach europejskich popularność zyskują specyficzne dla danego obszaru metody płatności. To ważna informacja dla internetowych sprzedawców. Istotną sprawą jest bowiem świadomość istnienia różnic w tej branży. Zintegrowanie zaobserwowanych zmian ze swoim sklepem może być więc krokiem do sukcesu w biznesie.

 

Dotpay.pl

 

Artykuł promocyjny

Tagi:

biznes finanse

Komentarze (0)

Dodaj

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do newlettera!

My też nie lubimy spamu dlatego obiecujemy wysyłać Ci tylko wartościowe treści.

Masz pytanie?

Zadaj je autorom