Blog Prawo karne

Czy PR jest tak naprawdę potrzebny firmom?

21 czerwca 2017 / Kategoria: Biznes
Associate, Corporate and Financial Communications w MSLGROUP
Marcin Starkowski

Mówi się, że z rozwiązań public relations korzystają już niemal wszyscy. To prawda. Jednak w obliczu najistotniejszych zawsze wyzwań sprzedażowych i rywalizacji z konkurencją, PR często schodzi na dalszy plan. Niesłusznie – to przecież nie tylko kontakty z mediami i dbanie o wizerunek, ale też doradztwo strategiczne, odnajdywanie się w nowym otoczeniu biznesowym czy zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi.

Działania z zakresu public relations bywają niedoceniane, uważane tylko za dodatek do prowadzenia biznesu. Co więcej, panuje powszechne przekonanie, że PR jest darmowy. Te czasy jednak dawno się skończyły. Potrzeba dzisiaj nowych form współpracy z otoczeniem, produkcji dodatkowego contentu digitalowego, działań sponsorowanych i niestandardowych mechanizmów komunikacji – a to wejście na wyższy poziom musi generować koszty.

Zacznijmy od tego, że najpoważniejsze agencje PR to dziś nie tylko „firmy od media relations”, ale zespoły doradców i konsultantów z prawdziwego zdarzenia. Zajmują się nie tylko stereotypowym wysyłaniem informacji prasowych i kontaktem z dziennikarzami – są równorzędnym partnerem dla swoich klientów, wspólnie kształtując z nimi biznes, aby się rozwijał i osiągał coraz lepsze wyniki.

Od profesjonalnego doradcy zależy strategia komunikacji, wizja marki, a także pomysł na rozwój – zarówno wewnątrz i na zewnątrz firmy. Wykwalifikowany konsultant oferuje wsparcie w prowadzeniu biznesu i podejmowaniu kluczowych decyzji oraz w relacjach z interesariuszami, partnerami i regulatorami. Prowadzi również klienta w sytuacjach kryzysowych, kiedy pojawiają się liczne nieprzewidziane i często przykre sytuacje. Dzięki temu firma wyjdzie z problemów bez szwanku i będzie mogła kontynuować stabilny rozwój.

Specjaliści od konsultingu komunikacyjnego to osoby znające rynek i aktualne trendy, mające doświadczenie w pracy z największymi przedsiębiorstwami, czerpiące z międzynarodowego know-how i cechujące się kreatywnym podejściem do podejmowanych projektów. Nie są to ludzie z przypadku – mają liczne kontakty biznesowe, uczestniczą w największych wydarzeniach branżowych, są liderami opinii i cenionymi fachowcami.

Czas złamać stereotypy, mówiące o tym, że do PR’owców warto zgłaszać się, aby w mediach opublikowano informacje o kolejnym produkcie czy nowości. Z PR’owcami trzeba współpracować, aby wchodzić na wyższy poziom w prowadzeniu biznesu, zabezpieczać się przed różnego rodzaju ryzykiem i świadomie kształtować swoją reputację. Ma to niebagatelny wpływ na przyszłość firmy i w konsekwencji na duże oszczędności oraz spokojny sen zarządzających.

Tagi:

biznes marketing

Komentarze (0)

Dodaj

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do newlettera!

My też nie lubimy spamu dlatego obiecujemy wysyłać Ci tylko wartościowe treści.

Masz pytanie?

Zadaj je autorom