Blog Prawo karne

Twoja firma + klient = miłość od pierwszego wejrzenia

21 września 2017 / Kategoria: Biznes
radca prawny, Fundator
Zbigniew Machowski

Z firmą jest jak z dzieckiem – pokochasz ją bezwarunkowo, poświęcisz dużo czasu na jej rozwój, będziesz celebrował każdy jej najmniejszy krok. Jeżeli dopiero planujesz rozpoczęcie własnego biznesu, pamiętaj że nigdy nie będziesz do tego w pełni przygotowany. Nieważne ile czasu spędzisz na planowaniu i ile mądrych książek przeczytasz. Czasami będziesz musiał sięgnąć po pomoc i skorzystać z doświadczenia tych, którzy ten etap co Ty, mają już za sobą. Dzisiaj powiem Ci jak sprawić, aby Twoi klienci pokochali Twoją firmę od pierwszego wejrzenia. Tak, jak Ty sam się w niej zakochałeś.

Obiecuj wartość

Każda firma, zwłaszcza taka, która aspiruje do miana rozpoznawalnej na rynku musi się czymś wyróżniać i proponować swoim klientom pewną wartość. Możesz sprzedawać podobne produkty i usługi jak wszyscy w Twojej branży, ale to od Twojej komunikacji zależy, do jakiej grupy odbiorców dotrzesz i jak przekonasz ich do wyboru Twojej oferty. Pomyśl nad sposobem wyróżnienia się, osobliwą propozycją wartości, wręcz obietnicą, a następnie wokół tej idei zbuduj spójny sposób komunikacji.

Słuchaj

Wydaje Ci się to oczywiste? Uwierz mi, wielu przedsiębiorców twierdzi, że słucha swoich klientów. Problem w tym, że traktują oni ich problemy jako jednostkowy przypadek, odosobniony od całej reszty, mało znaczący. W rozmowie z klientem postaraj się słuchać aktywnie – zrozum jego potrzeby, dopytaj o szczegóły. Spraw, że wychodząc ze spotkania pomyśli, że naprawdę chciałeś mu pomóc, a nie tylko osiągnąć swój cel sprzedażowy. Oferuj więcej Pamiętasz jak w dzieciństwie dostałeś czwórkę z historii, pochwaliłeś się mamie, a ona spytała „dlaczego nie piątka?”. Podobnie jest z Twoimi klientami. Możesz myśleć, że są naprawdę zadowoleni z Twojej obsługi klienta, ale uwierz mi – zawsze może być lepiej. Jeżeli dany klient jest dla Ciebie strategiczny, bądź elastyczny. Zaproponuj mu indywidualną ofertę, dorzuć prezent, zapewnij troskliwą opiekę. Każdy z nas lubi być czasem potraktowany w sposób wyjątkowy, prawda?

Projektuj doświadczenia

Mówi Ci coś hasło „customer experience”? Oznacza ono sumę doświadczeń jakie wynoszą z Twojej firmy Twoi klienci. Wpływają one nie tylko na decyzje zakupowe Twoich klientów ale również na chęć dzielenia się przez nich opiniami o obsłudze klienta w rozmowach ze znajomymi czy komentarzach w mediach społecznościowych. Customer experience stanowi więc ogół wrażeń, które dostarczasz swoim klientom. Począwszy od propozycji wartości, poprzez sposób obsługi klienta, dostawę aż po serwis i obsługę po zakupie. Postaraj się dbać o spójną komunikację w każdym możliwym kanale – stronie www, social media, podczas rozmowy telefonicznej, korespondencji e-mail czy sprzedaży bezpośredniej.

 

 

Fundacja Doradca w Biznesie jest organizacją wspierającą przedsiębiorców na każdym etapie rozwoju. Pomagamy firmom rozwijać skrzydła – udzielamy rad z dziedziny zarządzania, prawa, podatków, sprzedaży, marketingu, brandingu i PR. Masz pytania do autora niniejszej publikacji? Może pomóc Twojej firmie? Czekamy na Twój kontakt.

Tagi:

biznes firma

Komentarze (0)

Dodaj

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do newlettera!

My też nie lubimy spamu dlatego obiecujemy wysyłać Ci tylko wartościowe treści.

Masz pytanie?

Zadaj je autorom