Blog Prawo karne

Kiedy warto wykorzystać e-mail marketing?

25 kwietnia 2017 / Kategoria: Marketing i sprzedaż

Każdy z nas regularnie otrzymuje drogą e-mailową różnego rodzaju wiadomości reklamowe. E-mail marketing to aktualnie jedna z najczęściej stosowanych metod promocji on-line. Kiedy sprawdzi się najlepiej?

Mailing czy też e-mail marketing jest chyba najstarszą form reklamy w sieci. Pojawiła się ona tak wcześnie, jak wiadomości e-mail. Jest to odmiana marketingu bezpośredniego, która stosuje pocztę elektroniczną jako narzędzie do komunikacji z odbiorcami.

Głównym celem e-mail marketingu jest informowanie odbiorców o ofertach, w tym konkretnych firmach, markach, produktach czy usługach oraz zachęcenie ich do skorzystania z propozycji. Wysyłka wiadomości pozwala na tworzenie określonych relacji z obiorcami, budowanie ich lojalności, a przy tym kreowanie wizerunku firmy.

Jak skutecznie wykorzystać e-mail marketing?

Wiadomości e-mailowe kierowane są zarówno do odbiorców, którzy je zamówili – najczęściej w formie newsletterów, jak i do tych, którzy znaleźli się w innych bazach i wyrazili zgodę na wykorzystanie swojego adresu e-mailowego w celu przesyłania informacji o charakterze reklamowym. Jednak wiadomości, które nie są zamówione, najczęściej traktowane są jako spam, więc wyłapywane są przez filtry lub od razu wyrzucane są przez adresata do kosza. Kluczem do skuteczności e-mail marketingu jest wobec tego stworzenie skutecznego przekazu i skierowanie go do najbardziej zainteresowanych odbiorców.

Najlepsze efekty mailing przynosi wtedy, gdy stosowany jest w ramach takich działań marketingowych jak programy lojalnościowe, promocje konsumenckie czy działania w ramach public relations. Odbiorcy najbardziej zainteresowani są tymi wiadomościami, które informują o promocjach, rabatach, nowościach w ofercie, dlatego warto rozsyłać je z tymi informacjami – mamy wtedy większą szansę, że klient przeczyta treść i przejdzie na stronę.

Jak przygotować kampanię e-mail marketingu?

Kampanie marketingu internetowego możemy tworzyć samodzielnie i przesyłać wiadomości do odbiorców na liście subskrybentów. Obecnie w tym celu możemy wykorzystać też specjalne oprogramowanie ułatwiające tworzenie wiadomości oraz wysyłkę. Możemy też skorzystać z usług firm, które zajmują się świadczeniem kompleksowych usług dotyczących e-marketingu. W ten sposób możemy oszczędzić czas i mieć pewność, że kampania będzie prowadzona profesjonalnie.

E-mail marketing obejmuje:
- tworzenie baz adresów e-mail
- zarządzanie bazami danych
- tworzenie treści dla wiadomości e-mail
- przygotowywanie schematów komunikacji
- wysyłkę wiadomości e-mail
- obsługę informacji zwrotnych

Zatem marketing internetowy to jedna ze skutecznych i przy tym niedrogich form promocji. Sprawdza się świetnie przede wszystkim w przypadku sklepów internetowych, które mogą w ten sposób informować klientów o swojej ofercie, ale również korzystają z niej inne firmy z bardzo dobrymi efektami.

Jeżeli szukasz dobrej agencji, która zajmuje się świadczeniem usług w ramach e-mail marketingu, skorzystaj z pomocy OnlineGroup. To agencja kreatywna, która ma ponad 10 lat doświadczenia w promocji w sieci.

 

Artykuł promocyjny

Tagi:

biznes marketing

Komentarze (0)

Dodaj

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do newlettera!

My też nie lubimy spamu dlatego obiecujemy wysyłać Ci tylko wartościowe treści.

Masz pytanie?

Zadaj je autorom