Blog Prawo karne

Wszystkie barwy biznesu, czyli kolor w identyfikacji wizualnej

4 lipca 2017 / Kategoria: Marketing i sprzedaż
redaktor naczelny
Marta Przybylska

Kolorystyka to element identyfikacji wizualnej, który wbrew pozorom może mieć duży wpływ na sposób postrzegania naszej marki przez grupę docelową, a w konsekwencji staje się silnym elementem skojarzeniowym. Dotyczy to logo, które jest podstawą identyfikacji wizualnej, ale też kolorów strony internetowej czy drukowanych materiałów reklamowych.

Na temat kolorystyki w biznesie powstały liczne publikacje, a nawet wyłoniła się dziedzina naukowa, psychologia kolorów, która bada w jaki sposób barwy wpływają na emocje oraz reakcje fizyczne człowieka.

Według licznych badań okazuje się, że nawet 60-65% klientów uznaje kolor za najbardziej istotny element motywujący ich do dokonania zakupu. W kwestii reakcji fizycznych, udowodniono na przykład, że oświetlenie w kolorze czerwonym wywołuje średnio o 12% szybsze reakcje niż światło o innej barwie. Jeszcze inne badania wykazały, że ciepłe kolory znacznie lepiej przykuwają uwagę niż odcienie zimne. Nic dziwnego, że kwestia kolorystyki w biznesie stała się podstawą identyfikacji wizualnej i jest znana każdemu specjaliście od marketingu.

To nie przypadek, że większość stron internetowych zawiera odcienie niebieskiego, sklepy internetowe mają pomarańczową kolorystykę, McDonald’s żółte logo, a kolor czerwony kojarzy się z Coca-Colą.

Zanim zdecydujecie się na wiodącą barwę dla Waszego biznesu sprawdźcie, jakie skojarzenia przywołują wybrane kolory i jakiego rodzaju firmy zdecydowały się na ich wybór.

 

Kolory w biznesie

Tagi:

biznes marketing sprzedaż

Komentarze (1)

Dodaj

Kolory faktycznie są bardzo ważne. Tak jak i reszta identyfikacji - szczególnie dla startupów. Więcej na ten temat napisali tutaj: http://chcenawczoraj.pl/post/dlaczego-lepiej-nie-zaniedbac-identyfikacji-wizualnej-startupu

Anka 18 września 2017

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do newlettera!

My też nie lubimy spamu dlatego obiecujemy wysyłać Ci tylko wartościowe treści.

Masz pytanie?

Zadaj je autorom