Blog Prawo karne

Jak tworzyć społeczność wokół nowej marki?

12 lipca 2017 / Kategoria: Marketing i sprzedaż
product manager w Fakturownia.pl
Maria Seta

Każda marka, z którą spotyka się konsument, tworzy w jego umyśle specyficzną, unikalną dla danego odbiorcy przestrzeń. Jest to odpowiadająca marce “szufladka”, zawierająca informacje, które przyczynią się do jej wyboru lub odrzucenia w momencie zakupu. Działania reklamowe oraz public relations mają na celu wypełnienie wspomnianej szufladki w taki sposób, aby konsument zdecydował się na konkretny produkt bądź usługę. Na ostateczny kształt informacji oraz, w efekcie, decyzję zakupową wpływa wiele zmiennych, takich jak, m. in., sposób przekazywania informacji, wcześniejsze doświadczenia osoby czy heurystyki. Wspomnianymi zagadnieniami zajmuje się obszerny dział psychologii, jakim jest psychologia poznawcza oraz jej gałąź dotycząca zachowań, motywacji oraz decyzji konsumenta.

W jaki sposób można rozpocząć tworzenie takiej przestrzeni w umysłach swojej grupy docelowej, jeśli dopiero wprowadzamy naszą markę na rynek, a potencjalny klient nie wie jeszcze o jej istnieniu?

 

1. Zaangażować konsumenta
2. Dać się polubić

 

Oba działania zapętlają się - człowiek chętniej angażuje się w to, co lubi, a im bardziej w coś jest dobrowolnie zaangażowany, tym bardziej pozytywna jest jego reakcja w stosunku do przedmiotu działania.

Młode marki, niedysponujące dużymi nakładami finansowymi na reklamę oraz budowanie społeczności mogą wykorzystać te trzy proste sposoby na zaangażowanie grupy docelowej:

- Forum społeczności - wielu przedsiębiorców tworzy wokół swoich marek fora społeczności. Użytkownicy wypowiadają się na temat produktów/usług, wymieniają się opiniami i rozwiązaniami. Niejednokrotnie pomagają sobie, wyręczając dział obsługi klienta. Pozostawiają również wiele informacji, które tuż po rozpoczęciu działalności mogą być cennym feedbackiem oraz wskazówką dotyczącą kierunku rozwoju produktu/usługi.

- Grupa na facebooku - Mark Zuckerberg niedawno ogłosił plany dotyczące rozbudowy największej platformy społecznościowej w stronę wsparcia dla administratorów grup. Grupy mają umożliwiać analitykę podobną do tej, która dostępna jest dla zarządców fanpage’y. Same strony na Facebooku mogą już administrować grupy oraz łączyć swoich fanów, umożliwiając im nie tylko śledzenie udostępnianego kontentu, ale także nawiązywanie rozmów dotyczących konkretnego tematu. Przykładami sprawnie prowadzonych grup zrzeszających osoby interesujące się marketingiem są Social Media czy Kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy.

- Blog - rosnący odsetek użytkowników urządzeń mobilnych, a także szybkie zapotrzebowania na informację wpłynęły na wzrost ilości blogów oraz poradników dla klientów. Salony fryzjerskie prowadzą blogi opisujące sposoby pielęgnacji włosów, marki powiązane z żywnością publikują przepisy na różne dania. Polska Policja -marka niekomercyjna- na swojej stronie również uzupełnia aktualności o dział “Czy wiesz, że…” i choć działania te nie są stricte nazwane blogiem, formę bloga posiadają, przyciągając uwagę odwiedzających oraz angażując odbiorców.

Wielu marketerów opowiada się za opinią, iż korzystniejszym działaniem jest dbanie o konsumentów zainteresowanych marką, nawet jeżeli nie ma ich wielu, niż ogrzewanie zimnych leadów. Zadowoleni konsumenci, dobrze znający naszą markę będą sami świadczyli o tym, że nasz produkt/usługa są godne uwagi.

Tagi:

marketing social media sprzedaż

Komentarze (0)

Dodaj

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do newlettera!

My też nie lubimy spamu dlatego obiecujemy wysyłać Ci tylko wartościowe treści.

Masz pytanie?

Zadaj je autorom