Blog Prawo karne

Sklep internetowy szansą na rozwój biznesu

18 lipca 2017 / Kategoria: Marketing i sprzedaż

O tym że wykorzystanie sieci internetowej w sprzedaży różnego rodzaju produktów staje się coraz lepszym pomysłem przekonuje się każdego dnia coraz większa liczba osób decydujących się na prowadzenie działalności w tym właśnie zakresie. Sprawnie prowadzona sprzedaż internetowa przez doskonale działający sklep internetowy daje szansę na zyskanie wielu klientów nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach całego świata. Można zdobywać klientów na rynkach bliskich, takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Ukraina, ale również na rynkach dalszych, takich jak Indie, Stany Zjednoczone czy też Chiny.

Szansa na rozwój

Sklepy internetowe są wielką szansą dla szybkiego rozwoju biznesu w bardzo różnym kierunku. W zasadzie w Internecie obecnie można już sprzedawać wszystko, oczywiście to co jest legalne i dopuszczone do sprzedaży.

Tym bardziej że rynek usług kurierskich mocno się rozwinął. Teraz wysyłka paczki kurierem może być tańsza niż pocztą polską. Oczywiście aby było to możliwe trzeba podpisać osobną umowę z firmą kurierską i zadeklarować miesięczną liczbę paczek, ale taka opcja jak najbardziej jest. A ceny wysyłki są bardzo ważne dla klientów – jeśli zaoferujemy im tanią wysyłkę to tylko na tym zyskamy bo będą chętniej kupować.

Kolejna sprawa to zaufanie klientów. Polacy ogólnie już dawno przekonali się do zakupów w internecie. Wiedzą że można znaleźć tu dobre ceny i chętnie sprawdzają ofertę różnych sklepów jeszcze przed decyzją o zakupie.

Niski koszt

Koszt założenia sklepu internetowego jest jednorazowy i dużo niższy niż ma to miejsce w przypadku założenia i prowadzenia tradycyjnego sklepu stacjonarnego. Wystarczy tylko założyć witrynę i wykonać ją w jak najbardziej profesjonalny sposób. Najlepiej zrobić to oczywiście z pomocą specjalisty, który zna się na budowie stron i sklepów internetowych. Dzięki temu, otrzymamy produkt, na którym można będzie wygodnie pracować i oferować najlepsze rozwiązania dla naszego potencjalnego klienta.

Jednak w przypadku dużych sklepów, z tysiącami produktów koszt założenia sklepu może już nie być tak mały. Tu wymagana jest praca programisty a nie jest to tania usługa. Dodatkowo później trzeba liczyć się z tym, że nasz sklep będzie wymagał wielu przeróbek np. pod kątem SEO czy innych zmian a to wszystko kosztuje. Dlatego dobrze jest zrobić wywiad przed założeniem sklepu. Czasem najpopularniejsze rozwiązania ecommercowe jak np. Magento mogą nie być najlepsze dla naszego biznesu bo będą drogie w obsłudze.

Audyt konkurencji i fraz

Prowadzenie sklepu w internecie ma duży plus – możemy zrobić analizę konkurencji, sprawdzić ich ceny, działania marketingowe. Dodatkowo możemy sprawdzić w jakich ilościach szukane są słowa kluczowe np. przy użyciu narzędzia Keyword Planner, które używane jest przy prowadzeniu kampanii Adwords. To często bardzo cenne informacje, dzięki którym możemy już na starcie podjąć lepsze decyzje biznesowe.

Odpowiednia budowa sklepu

Sprawnie stworzony sklep będzie miał odpowiednie zakładki, przyjazną opcję możliwości płacenia a także wygodną możliwość przeglądania produktów i ich segregowania. Później właściciel sklepu już bez większych problemów będzie mógł dodawać różne produkty, opisy do nich, a także przyjmować zamówienia. Ważne jest, aby sklep został umieszczony na dobrych serwerach, które będą w stanie wytrzymać duże obciążenia. Dzięki temu, w okresach świątecznych czy w czasie wyprzedaży, sklep nie padnie od natłoku osób, które będą na niego wchodziły. Dzięki temu, nie zrazi się potencjalnych klientów do zakupu w naszym sklepie internetowym.

Ewentualne błędy w budowie sklepu internetowego można wychwycić z pomocą analityki internetowej. Dzięki niej widzimy jak zachowują się użytkownicy, co klikają, gdzie opuszczają nasz serwis. To ważne informacje bo pozwalają wychwycić, często niewidoczne od razu, błędy i wprowadzić odpowiednie zmiany w naszym sklepie internetowym.

Obsługa sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. To praca taka sama, jak w standardowym sklepie. Również codziennie należy nim zarządzać i dbać o jego rozwój. Z tą różnicą, że jest on cały czas otwarty. Konieczne jest więc zaglądanie do jego skrzynek pocztowych, aby sprawdzić, czy zostało złożone zamówienie na określone towary.

Bezpieczeństwo w sklepie internetowym

Trzeba również pamiętać, aby wprowadzić do swojego sklepu internetowego jak najwięcej zabezpieczeń. Dzięki temu, kupujący będą mieli pewność, że dokonywane transakcje są bezpieczne. Nie będą bali się zapłacić za określone produkty. Systemy zabezpieczeń poleci nam informatyk, który będzie się zajmował zakładaniem takiego sklepu. Warto zdać się na jego wiedzy, a na pewno bardzo dobrze się wtedy na tym wyjdzie.

 

 

 

 

Artykuł promocyjny

Tagi:

e commerce sklep internetowy sprzedaż

Komentarze (0)

Dodaj

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do newlettera!

My też nie lubimy spamu dlatego obiecujemy wysyłać Ci tylko wartościowe treści.

Masz pytanie?

Zadaj je autorom