Blog Prawo karne

Jak skutecznie wypromować startup na platformie thunderclap.it?

7 sierpnia 2017 / Kategoria: Marketing i sprzedaż
Associate, Corporate and Financial Communications w MSLGROUP
Marcin Starkowski

Jak właściwie przygotować się do premiery produktu lub usługi? Na to pytanie mogę odpowiedzieć na przykładzie MyLuggage, pierwszej w Europie aplikacji do przygotowywania się do wyjazdów. Skutecznym rozwiązaniem jest stworzenie pre-kampanii, która zaangażuje użytkowników i zbuduje jak największy zasięg przed docelową kampanią. Zespół MyLuggage, dzięki platformie thunderclap.it, po 30 dniach dotarł do ponad 720 tys. osób, przenosząc je do kampanii crowdfundingowej.

Czym jest thunderclap.it?

Thunderclap.it to crowdspeakingowa platforma, która w odróżnieniu od portali crowdfundingowych nie zbiera pieniędzy, a buduje zasięg społecznościowy. Poparcia dla danej inicjatywy internauci udzielają za pomocą własnego konta na Facebooku, Twitterze lub Tumblerze. Na tablicach osób, które zdecydują się wesprzeć kampanię, w dniu jej zakończenia automatycznie pojawi się post linkujący do właściwego wydarzenia.

Jak powiedział mi Paweł Łubiarz, Owner w MyLuggage: Thunderclap.it to idealne narzędzie, dzięki któremu możemy kontrolować kto udzielił nam poparcia, bez konieczności ciągłego przypominania odbiorcom o potrzebie podjęcia jakichś działań. Platforma ta pozwoliła nam połączyć naszych znajomych, nowych użytkowników i influencerów w jednym miejscu, dzięki czemu w dniu premiery mogliśmy się skupić na dalszych działaniach, a nie musieliśmy upominać się o polecanie naszej aplikacji.

Co trzeba wiedzieć przed kampanią na Thunderclap?

• Po pierwsze, należy zdecydować się na język, w jakim chcemy komunikować się podczas kampanii. Oczywiście, to zależy od tego, do kogo chce się dotrzeć. Jeśli nie chcemy pokazywać projektu za granicą - tak jak MyLugagge – należy wybrać język polski, bo w tym wypadku póki co korzystniej jest udostępniać aplikację tylko w kraju. Jak powiedział mi Paweł Łubiarz, aplikacja MyLugagge na razie chce skupić się na Polsce, gdzie dotarła już do 720 tys. odbiorców. Inne rodzime kampanie w języku polskim osiągnęły wynik maksymalnie 200 tys. Przyczyną tego jest fakt, że w Polsce istnieje mniej profili społecznościowych, które mają duże zasięgi i chętnie popierają tego typu inicjatywy.

• Po drugie, co także dowiedziałem się od twórców MyLuggage, internauci obawiają się zezwalania na dostęp do swojego Facebooka. Dotyczy to także znajomych. W ocenie Łubiarza, często prowadzący kampanie zderzają się z szeregiem pytań: O co w tym chodzi? Po co właściwie to robić? Czy to narzędzie samo będzie publikować posty na moim profilu? Dlatego należy przygotować merytoryczne odpowiedzi, które wytłumaczą cel działania platformy oraz zaznaczyć, że publikacja postu jest jednorazowa.

Zakończenie kampanii

Zakończenie kampanii MyLuggage na thunderclap.it oznacza start kolejnej – na platformie crowdfundingowej wspieram.to. Post z taką informacją został opublikowany jednego dnia, o jednej godzinie na wall’ach wszystkich wspierających. Czemu więc służy Thunderclap, oprócz budowania zasięgu? Celem przeprowadzenia kampanii powinno być przygotowanie do prowadzania dalszych działań. Nie chodzi tu o promocję samego produktu, ale o pozyskiwanie i angażowanie odbiorców w kolejnym etapie. Thunderclap.it pozwala łatwo przenieść zainteresowanych użytkowników w miejsce docelowe – launching produktu, wprowadzenie nowej usługi, promocję eventów, czy, tak jak w przypadku MyLugagge, do kampanii crowdfundingowej.

 

Strona internetowa MyLuggage - https://myluggage.eu/

Kampania crowdfoundingowa - https://wspieram.to/myluggage

Tagi:

crowdfunding marketing marketing w internecie

Komentarze (0)

Dodaj

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do newlettera!

My też nie lubimy spamu dlatego obiecujemy wysyłać Ci tylko wartościowe treści.

Masz pytanie?

Zadaj je autorom