Blog Prawo karne

Cechy dobrej strony internetowej

22 czerwca 2018 / Kategoria: Marketing i sprzedaż
redaktor naczelny
Marta Przybylska

„Jeżeli nie ma Cię w internecie, nie istniejesz” – to powiedzenie jest aktualne nie tylko jeżeli chodzi o social media i marki osobiste, ale również firmy. Kwestią, nad którą powinni zastanawiać się przedsiębiorcy nie jest już to, czy powinni mieć oni swoją stronę internetową, ale jak powinna być ona zaprojektowana.

Klienci rzadko podejmują decyzje o zakupie lub skorzystaniu z usług bez konsultacji u wujka Google. Sprawdzają firmę, ofertę, czytają opinie. Według badań przeprowadzonych przez BrightLocal  88% konsumentów ufa opiniom w internecie w takim samym stopniu, w jakim wierzą w osobiste polecenia.

Na Twojej stronie internetowej przeciętnie konsument spędzi 2,5 min. To czas, w którym musisz przekazać mu pożądany komunikat i przekonać do działania – kontaktu, zakupu, skorzystania z oferty czy pozostawienia maila. Jak powinna zostać zaprojektowana skuteczna strona internetowa?

 

 

USP - unikatowa propozycja sprzedaży

 

USP to podstawa przekazu marketingowego, która powinna być eksponowana w Twojej komunikacji na stronie internetowej i wyróżniać Cię od konkurencji. Innymi słowy jest to argument, który popiera wybór Twojego produktu lub usługi spośród innych, podobnych ofert.

 

Responsywność

 

Design responsywny to takie zaprojektowanie strony internetowej, aby automatycznie dostosowywała się do urządzeń, na których jest wyświetlana. Ma to ogromne znaczenie w czasach, gdy ponad 50% ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych. Jeżeli Twoja witryna nie wyświetla się dobrze na smartfonach lub tabletach, natychmiast zniechęci mobilnego użytkownika. Ponadto, strony responsywne są bardziej przyjazne dla SEO. Google od dawna wyżej pozycjonuje je w swoich wynikach wyszukiwania.

 

Wpadające w oko zdjęcia

 

Social media w znacznej mierze ukształtowały Internet jako medium wizualne. Wszelkie formy interaktywne - zdjęcia, wideo, animacje, infografiki, zatrzymują i skupiają uwagę użytkownika. Strona powinna być bogata we wpadające w oko, dobre jakościowo zdjęcia, filmy czy animacje, które są spójne z prezentowaną na stronie wartością.

 

„Hero" Layout

 

Podejście „hero” layout opiera się na założeniu, że nadrzędna część witryny internetowej powinna informować o jednym, konkretnym aspekcie. Strona główna powinna zawierać komunikat, formularz lub przycisk, tzw. call to action, nawołujący do danej czynności (np. "więcej", "wyślij wiadomość", "wypróbuj" "pobierz") oraz zdjęcie lub inny element graficzny. Zobaczcie, w jaki sposób robi to np. Dropbox Business.

 

Przejrzysty design

 

Przejrzysty design jest konsekwencją zastosowania "Hero" Layout. Najlepsze stron internetowe są projektowane w taki sposób, aby sprawiać wrażenie prostych, funkcjonalnych, pozbawionych „bałaganu wizualnego” ułatwiając tym samym nawigację użytkownika po stronie.

 

Przemyślana typografia

 

Jeżeli chcesz, aby ktoś czytał treści na stronie, spraw, aby była na tyle przyjemna w czytaniu na ile to możliwe dbając o odpowiedni font. Stosuj taki krój pisma, który dobrze wyglądazarówno na ekranie, jak i w druku. Font musi być czytelny - unikaj więc dziwacznych, powykrzywianych kształtów, a jeżeli koniecznie chcesz się tym wyróżnić, zastosuj je do nagłówków.

 

Nawigacja One-Page

 

Tradycyjnie większość stron internetowych przyjmowała strukturę podziału na podstrony, a przejście na każdą z nich wymagało przeładowania witryny. Media społecznościowe przyzwyczaiły nas jednak do „scrollowania”, czyli „przewijania” treści za pomocą pionowego ruchu palcem. Tym samym narodził się trend witryn typu one-page, a więc takich które całą treść kondensują na jednej stronie, którą można w łatwy sposób przewinąć. Takie strony wymagają ograniczenia ilości treści są przyjazne dla użytkowników urządzeń mobilnych.

 

Przejrzyste „call to actions”

 

Call to actions (CTA), czyli wezwania do działania najczęściej przyjmują formę komunikatów umieszczonych na wyróżnionych graficznie przyciskach kierujących do odpowiednich części strony. Mają zwiększyć zaangażowanie internauty i nakłonić go do określonego zachowania. CTA może nawoływać m.in. do zapisu na newsletter, skorzystania z oferty, czy odebrania jakiegoś gadżetu (np. e-booka). Zadbaj, aby takie elementy pojawiły się na Twojej stronie internetowej.

 

Oczywiście to nie wszystko. Twoja strona internetowa powinna odzwierciedlać "ducha" Twojej marki. Postaraj się przekazać na niej wartość, którą obiecujesz swoim klientom. Ułatw im kontakt z Twoją firmą. Zamieść linki do Twoich kanałów social media i spraw, że będą na bieżąco z tym, co dzieje się w Twoim przedsiębiorstwie. W czasach wszechobecnej i nadmiernej reklamy, transparentność jest cechą, którą z pewnością docenią. 

 

 

-----

 

 

Jeżeli nie masz jeszcze strony internetowej, być może warto skorzystać z inicjatywy społecznej zorganizowanej przez Mateusza Pawłowskiego, który bezpłatnie tworzy proste strony internetowe dla firm nieposiadających jeszcze witryny. Oferuje przeniesienie jej na inny serwer lub użycza własny.

Mateusz jest absolwentem Technikum Administracyjnego przy SOSW dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie. Ma 22 lata i jest osobą niewidomą. Angażuje się w wiele inicjatyw społecznych, w szczególności na rzecz dzieci.

Więcej na temat projektu: www.enet.ovh

Tagi:

marketing marketing internetowy marketing online marketing w internecie strona internetowa

Komentarze (0)

Dodaj

Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się do newlettera!

My też nie lubimy spamu dlatego obiecujemy wysyłać Ci tylko wartościowe treści.

Masz pytanie?

Zadaj je autorom