Marketing

Jak zapobiegać lub reagować na kryzysy w social media?

Listen to “MWF 227: Negatywne opinie klientów – Monika Czaplicka” on Spreaker.

W każdym biznesie jest tak, że choćbyś stawał na głowie, zawsze znajdzie się przynajmniej jeden klient, którego nie zadowolisz. Przyczyn może być wiele – zły sposób obsługi, za wysoka cena, pomyłka, niedopatrzenie podwykonawcy czy usterka techniczna. Być może też trafisz na „zły dzień” klienta, a swoją frustrację spróbuje wyładować na Twojej firmie. Zdarza się również, że klient celowo szantażuje przedsiębiorcę próbując uniknąć płatności.

W bardziej optymistycznej wersji załatwicie tę sprawę przez telefon lub rozmowę w cztery oczy. W pesymistycznej – o całej sytuacji dowiedzą się Twoi fani na Facebooku, którym rozgoryczony klient postanowi opowiedzieć swoją historię.

Kryzysy w social media wybuchają codziennie i dotyczą nie tylko małych, lokalnych marek, ale i globalnych gigantów. Ci drudzy, z reguły mają już opracowane metody wychodzenia z kryzysów, ale większe znaczenie od rozmiaru firmy, ma tutaj osobowość osoby odpowiedzialnej za social media. Są tacy ludzie, którzy na wszelką krytykę reagują negatywnie, na innych działa ona odbudowująco, a jeszcze inni, traktują ją jak porażkę.

Jak zapobiegać kryzysom w social media? Co robić, jeśli się nam przydarzą? W jaki sposób radzić sobie z klientami-szantażystami?

O kryzysach w social media Marek Jankowski rozmawia z Moniką Czaplicką, autorką książki „Zarządzanie kryzysem w social media” i niepodważalnym autorytetem w dziedzinie wizerunku i zarządzania kryzysowego w mediach społecznościowych.

Posłuchajcie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *